שיווק דיגיטלי בעולם של אחרי הקורונה

חלפו כמעט שנתיים מאז שווירוס הקורונה סחף כל מדינה ללא יוצא מהכלל, באופן דרמטי ששינה את השווקים המקומיים והבינלאומיים בכל הסקטורים והתעשיות.

כתוצאה מכך, השתנה גם המרחב השיווקי בו פועלים עסקים מכל הסוגים – עסקים קטנים ובינוניים, SME, ארגונים מלכ"רים, מוסדות וגופי מדינה וכו'.

כיום השיווק הדיגיטלי הנו אפקטיבי מאי פעם. הוא מאופיין בצמיחה מהירה, כל התחומים המצויים תחת עולם השיווק הדיגיטלי השתפרו לאין ערוך, הן מבחינת איכות והן מבחינת טווח וכמות השירותים המוצעים.

ההתנהגויות של לקוחות ומשתמשי קצה אף היא השתנתה

תשלום עבור סחורות אונליין מתקבלים יותר ללא חשש, ומשתמשים התרגלו יותר לפלטפורמות מרקטפלייס להצעות ומכרזים. בנוסף, כללים מסוימים ואפילו סטריאוטיפים והרגלים התפתחו סביב רכישת סחורות ושירותים אונליין.

יתרה מכך, גיאוגרפיה השתנתה, וכך במקום לרכוש מוצרים בחנות המקומית, משתמשים כעת מזמינים סחורות מהמקור הכלכלי ביותר, גם אם הוא נמצא בצד השני של הכדור, כאשר לא פעם סחורה שהזמנת מסין תגיע לדלת ביתך מהר יותר ופשוט יותר ממוצר שהזמנת בישראל.

בעולם של פוסט-קורונה, הרגלים אלו והנוחיות הנובעת מהם מתחזקים והולכים.

לכן, אנחנו יכולים לומר שאין כיום אנטרפרייז, חנות, ספק שירות, חברה, או אף יזם פרטי שיכולים להתקיים ללא נוכחות אונליין. לא רק נוכחות, אלא נוכחות חכמה ומבודלת.

אבל, מה הדרך הטובה ביותר לתקשר פרטים, מחירים בהצעת מוצר או שירות ללקוחות פוטנציאלים?

מה היא הדרך הטובה ביותר לגרום להם להיות מודעים לקיומו של העסק שלי?

ישנם כל כך הרבה הצעות ברשת האינטרנט ובמדיה, חברות גדולות ורשתות אוחוזות בדומיננטיות בתוצאות מנועי החיפוש מעצם העובדה שעומדים לרשותם משאבים רבים, לצד המוניטין והוותק. פלטפורמות האוטומציה שברשותם כל הזמן עובדות עבורם, מתעדכנות, לוכדות יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים ומעבירות אותם אל רשת המדיה שלהם…

אז בוא ניישם את אותה לוגיקה של אופליין. זה בלתי אפשרי לעסק קטן או בינוני, ליזם הפרטי, כמו גם לחברות סטרטאפ, להתחרות עם שחקנים גדולים בסחורות ובשירותים שלהם בשוק. אז מה צריך לעשות? כן – להגדיר אסטרטגיה שיווקית נכונה ונבונה.

צעד 1

הנה כמה שאלות שכדאי לענות עליהם:

  1. מי צריך את המוצרים או השירותים? כלומר, מי קהל המטרה?
  2. למי מהם המוצר או השירות יהיה רלוונטי ומענין במיוחד?
  3. באיזו מדיה ורשתות חברתיות נמצאים הלקוחות שלך? באילו פורומים הם נמצאים? היכן הם מבקרים? אילו מאמרים הם קוראים? איך האינטראקציה שלהם עם מודעות פרסומיות?
  4. לאיזו קבוצת גיל הם משתייכים? היכן הם חיים? אילו תחומי התמחות יש להם? מה הם אוהבים לעשות מחוץ לשעות העבודה?
  5. בנוסף, הבא בחשבון שגם אם אתה מוכר את המוצרים או השירותים לעסקים (B2B) ולא לצרכן הפרטי, תהליך קבלת ההחלטה על רכישה עדיין מתבצע ע"י אדם – שמשתייך לקבוצה מסויימת, בעל תחביבים והעדפות מסוימות וכו.

הצעד הראשון שלנו הוא ליצור "פורטרט" של הלקוח. את זה אתם מטרגטים, זהו קהל המטרה שלך – יש לו אפיון, הרגלים, תחביבים והעדפות. הוא לא הגדרה סוציו-דמוגרפית פשטנית ויבשה…

 

צעד 2

לאחר איסוף המידע הראשוני, עלינו להחליט היכן נקדם את המוצרים או השירותים.

  1. בחר את הפלטפורמה המתאימה – היכן שלקוחות המטרה שלך נמצאים תדיר.
  2. פתח קריאטיב שיידבר לקהל המטרה שלך, כזה שהם יאהבו.
  3. כתבו קופירייטינג מתאים
  4. ייצרו ענין במוצר /בשירות – פרסום ישיר, תוכן מעניין, קידום מכירות, הנחות ומבצעים
  5. החליטו האם אתם רוצים תקשורת חד-כיוונית: מודעות, אימיילים, אתר אינטרנט וכו' או תקשורת אינטראקטיבית: שיח ברשת, קבוצות דיון, צ'אט-בוט, תגובות ודיון לפוסטים.

אל לכם לשכוח שכאשר אחד או יותר מהטקטיקות הללו עובדות, עליכם לספק ללקוח חווית קניה טובה, איכות ורמת שירות גבוהה. זה יאפשר לכם להרוויח נאמנות לקוחות ומכירות חוזרות, המלצה על המוצר או השירות.

צעד 3

כעת עליכם לשקול את הדברים הבאים:

  1. שיטות לקבלת משוב (פיבדק) מהלקוח – להבטיח שלא נהיה האחרונים לדעת מה קורה בקרב משתמשי הקצה וקהל לקוחותינו
  2. שימוש במערכת CRM – לשיווק, ניהול תהליך המכירה, ניהול השירות וכמובן אמצעי חיזוי ושיפור
  3. אוטומציה שיווקית – אשר ייעלו את התהליך משלב יצירת/איסוף הלידים ועד לניהול מערך מכירות באמצעות צוות SDR וניהול נכון ע"ג CRM

לסיכום

כשאנו לוקחים בחשבון מכשולים צפויים וחושבים באופן מסודר על הפעולות שעלינו לבצע במהלך השיווקי, נוכל להתחרות מול הענקים השולטים בשוק, תוך שאנו יכולים להבליט את הבידול הייחודי לנו, ולתת ללקוח הצעת ערך ייחודית. כתוצאה מכך, אנו נגדיל באופן משמעותי את היקף המכירות שלנו, נרחיב את טווח ההזדמנויות לעין ערוך. אין צורך לגייס כוח אדם נוסף, זה רק עניין של בחירת האסטרטגיה והכלים הנכונים לשיווק דיגיטלי ויישום לכי אוטומציה מתאימים. אפילו כשאתם ישנים, נמצאים בחופשה פרטית, המערכת שלכם תמשיך לעבוד ולייצר עבורכם הזדמנויות וגידול בהכנסות.

השארת תגובה