שיווק בדיגיטל – B2B, G2B

בעידן הנוכחי ארגונים עסקיים המשווקים את מוצריהם בזירה הבינלאומית, נדרשים להיות קיימים ונוכחים בדיגיטל. כבר לא מדובר רק בשיווק דיגיטלי לשוק צרכני, B2C. גם חברות המשווקות למפיצים, גופים מוסדיים, ארגוני אנטרפרייז כבר לא יכולות להרשות לעצמם להשאר מחוץ לתמונה הדיגיטלית.
בחירת הפלטפורמות הנכונות, הכנת מדיה מתאימה, הכנסת תהליכי אוטומציה שיווקיים – הופכים חיוניים להצלחת פעילות החדירה לשווקים בזירה הבינלאומית, וצריך להתאים אותם לסקטור, לקהלי המטרה ולסוג המוצרים או השירותים המוצעים.
הנוכחות במדיה הדיגיטלית מאיצה את חשיפת החברה והמוצר, מייצרת לידים חדשים ומאפשרת לנו לתקשר באופן בלתי אמצעי עם קהל הלקוחות העסקיים שלנו ומקבלי החלטות בארגונים מוסדיים ואנטרפרייז. למעשה, המדיה הדיגיטלית מאפשרת לנו “להתקרב” אל השוק, גם מבלי לעלות על מטוס ומהווה חלופה לימים ונדבך משלים לשיטות ופעילויות השיווק המסורתיות בזירה הבינלאומית.
ריבוי הפרמטרים והמשמעות התקציבית של פעילות בדיגיטל, מחייבת תכנון נכון של אסטרטגיית השיווק לדיגיטל והכנת תכנית פעולה שיווקית סדורה.

linkedin-color
facebook-color
instagram-color
google-color
youtube-color

תכנון אסטרטגיה לדיגיטל

שאנחנו חושבים על שיווק בדיגיטל ישר עולה לנו לראש הפלטפורמות המוכרות – פייסבוק וגוגל. עם זאת, כיום, ישנם עשרות פלטפורמות פרסום ושיווק ודרכים להגיע לקהל היעד אשר כל אחת מהן יכולה להתאים למוצר אחר, שוק אחר, ומטרה אחרת.

שיווק בדיגיטל מתחיל בבניית אסטרטגיה נכונה בהתאם למוצר, לצורך והערך שלו בעיני הלקוח, ובהתאם לקהל המטרה הרצוי. בתהליך האסטרטגיה נגדיר את מסע הרכישה שאותו נעביר את הגולש – הפלטפורומות בהם נעבוד, השפה השיווקית בה נשתמש, התוצאות הרצויות מכל שלב ועוד.

הקריטריון המוביל בבניית האסטרטגיה הוא היעדים והמטרות הסופיות אליהם אנו רוצים להגיע במהלך הפעילות השיווקית, כגון – קבלת לידים, מכירות אינטרנטיות, יצירת מעורבות ברשת, יצירת מודעות למותג ועוד.

הכנת תכנית פעולה לשיווק בדיגיטל - Goto - Digital Marketing

הכנת תכנית פעולה שיווקית לחברות המתמקדות בשיווק בדיגיטל, מכירה אונליין, eCommerce. מתאים במיוחד לחברות בתחום התכנה, שירותים אונליין, Saas ולחברות המחפשות מענה עדכני והיברידי לשיווק גלובאלי בעידן הדיגטלי ובעולם עם מגבלות קורונה וריחוק פיזי משווקי המטרה.

על מנת שהפעילות השיווקית תיהיה אפקטיבית, מאורגנת ומסודרת, נדרש לתרגם את האסטרטגיה לכדי תכנית פעולה שיווקית. התכנית תכלול את הפעולות הממשיות שיש לבצע בכל שלב ושלב לפי גאנט עבודה מסודר, סדרי הזמנים הנכונים לפעולה ואופן הפעולות.

מה מייחד תכנית פעולה שיווקית המכילה מרכיבי שיווק בדיגיטל?
1. ניתוח ותכנון האסטרטגיה השיווקית לדיגיטל
2. מחקר שוק מקדים (עפ”י דרישות התכנית) – המוצר והסביבה העסקית, בדגש על מחקר לקוחות ומתחרים במדיה.
3. תכנון וביצוע פיילוט A/B Testing העומד בדרישות משרד הכלכלה.
4. הכנת תכנית פעולה מפורטת לשיווק בדיגיטל, כדבר עיקרי או כחלק מתכנית השיווק הכללית לחדירה לשוק מטרה. תוך התייחסות מפורטת ל – יעדים (יעדי מכירות ויעדי שיווק), משימות, אבני דרך, ציר קריטי בניהול סיכונים, לו”ז ותקציב.

ליווי ויישום בביצוע

השיווק הדיגיטלי הינו תחום גדול אשר מתפרש על מספר תתי תחומים. אסטרטגיה דיגיטלית נכונה בדר”כ תתפרש על יותר מתחום אחד, כלומר תכלול בתוכו קידום ממומן במס’ פלטפורמות, קידום אורגני במס’ פלטפורמות ופעולות נוספות. 

כאשר מתחילים ביישום האסטרטגיה צריך לשים לב שביצוע כל תחום מבוצע על ידי גורם שזה מומחיותו ולדעת לתת לו את הדגשים הנכונים על מנת להגיע ליעדים הרצויים בהתאם לאסטרטגיה.

אפיון והקמת אתרי אינטרנט

התאמת אתרי אינטרנט למציאות החדשה

לאורך השנים אתרי אינטרנט היו כמין כרטיס ביקור לעסק. מקום בו אפשר לקבל את כל הפרטים הבסיסיים על העסק – השירותים המוצעים, אודות העסק, כתובת, טלפון, שעות פעילות וכו’.

לאורך השנים השימושים של אתרי אינטרנט התרחבו, היום אתרי אינטרנט הפכו משחקן תומך בפעילות השיוווקית לשחקן המרכזי בה – תהליך דיגיטלי להרשמה לשירות, הנפשת מוצרים בדרכים חדישות (כמו תלת מימד), יצירת כנסים ואירועים וירטואליים, מרכז מידע אינטרנטי לשימוש במוצר, רכישת מוצרים אונליין, אינטראקציה עם הצרכנים (כגון צ’אטים אוטומטיים/חצי אוטומטיים) ועוד.

היום אתרי אינטרנט הם הבסיס לכל פעילות שיווקית אחרת בדיגיטל, האתר מהווה נקודת כניסה מכל פלטפורמה פרסומית במדיה החברתית/ בקידום ממומן וכו’, ולכן קיימת לו חשיבות גדולה בתהליך השיווקי.

על מנת לייצר אתר אינטרנט שמכיל חווית רכישה ושירות טובה נדרש לבצע איפיון מה הצרכים שהאתר נדרש לספק לצרכן בתהליך השיווקי לפני הרכישה ולאחר הרכישה. בהתאם לאיפיון האתר, מוצאים את הפתרונות הטכנולוגיים שיענו על אותם צרכים של הלקוחות.

בניית נוכחות ברשת ובמדיה

נוכחות במספר ערוצים בדיגיטל ובפרט ברשתות החברתיות יכולה להוביל לצמיחה מהירה של הארגון ולהגדלת האמון במותג. 

עסק שמכבד את הלקוחות שלו יהיה נגיש ביותר מפלטפורמה אחת עבורם, הלקוח מצפה למצוא בקלות מידע על העסק. הצרכנים, יותר מתמיד, רוצים לשתף מידע, לחוות דעה ולהמליץ. הם מעדיפים לעשות את כל זה במהירות ובקלות, מבלי לעבור בין אפליקציות/אתרים.

שימוש נכון בפונקציות של הרשתות החברתיות כגון, קבוצות קהילה, סרטוני הדרכה, צ’אטים, וובינרים יכולה להוביל לבניית קהילה סביב המוצר, משיכת לקוחות חדשים ויצירת חכמת ההמונים.

שילוב כלי אוטומציה שיווקית

Marketing Automation

הסבלנות של לקוחות היא אינה גבוה, מספיקות מספר דקות של המתנה לקבלת שירות בכדי שהוא יעבור לבדוק את המוצר של המתחרה.

אוטומציה של תהליכים ופעולות במנגנוני המכירה, השיווק והשירות מאפשרות טיוב המכירות והשירות, שיפור יחסי ההמרה, יכולת להגדיל את הרווח ממכירה אחת ועוד.

אם בעבר, יצירת תהליכים אוטומטיים הייתה פריבילגיה רק של ארגונים גדולים, היום היא פונקציה מרכזית לכל ארגון.

תהליכים אוטומטיים אלו מתבטאים על ידי פונקציות כמו צ’ט בוטים, דיוור ישיר, איסוף לידים אוטומטי ועוד.

איסוף לידים B2B

Inbound & Outbound

לידים הם המקור לסגירת עסקאות ברוב החברות. ישנם דרכים רבות להשיג לידים של לקוחות פוטנציאליים – כנסים ואירועים, קמפיינים פרסומיים (ממומנים), מהנכסים שלנו ברחבי האינטרנט (אתר, פייסבוק, לינקדין וכו’) ואף לרכוש לידים מחברות שמתמחות בייצור שלהן.

ברוב המקרים, משתמשים ביותר מדרך אחת על מנת להשיג לידים.

אסור לזלזל בתהליך שמתבצע לאחר קבלת הליד, התוצאה הרצויה היא סגירת עסקה ולכן יש לשים לב לניהול וארגון נכון של הלידים (באמצעות מערכות CRM), ויסות שלהם בין נציגי מכירות, איפיון תמלילי שיחה וביצוע בדיקה ובקרה על השיחות הטלפוניות.

ניהול קמפיינים בדיגיטל

הדרך המהירה והאפקטיבית ביותר להביא לידים ומכירות היא באמצעות השקעה בקמפיינים פרסומיים. 

היתרון המובהק בקמפיינים פרסומיים הוא שאינך בהכרח חייב להיות עם מודעות מוקדמת לאותו מותג על מנת להגיע למכירות.

על ידי יצירת משפך שיווקי נכון, בחירת הפלטפורמות הנכונות ויצירת המסרים הנכונים אפשר להוביל למכירות בזמן קצר.

ישנם פלטפורמות רבות בהם ניתן להשקיע כסף על מנת לקבל לידים או מכירות כגון גוגל, פייסבוק, לינקדאין, מודעות באנר, אימייל ועוד.

בכל קמפיין דיגיטלי מתבצעת בדיקה קפדנית בזמן הרצתו שהקמפיין עומד ביעדים הרצויים – העלות לכל עסקה או ליד, אחוזי החשיפה לפרסום ועוד. בעזרת בדיקות אלו ניתן לאבחן היכן וכיצד הפרסום עובד והיכן לא ולשפר את הקמפיין תוך כדי הרצתו.

הקמת חנות אינטרנטית eCommerce

בתקופה בה אנשים מעדיפים לקנות מוצר מבלי לצאת מהבית, חנויות האי-קומרס מאיימות גם על הרשתות הגדולות ביותר. חנות אינטרנטית מאפשרת לך למכור מוצרים מהספה בבית, כאשר העסק הפיזי הוא משני או בכלל לא קיים.

עם זאת, מכירת מוצרים באינטרנט היא לא פחות פשוטה ממכירה פיזית בעסק, החוויה אותה עובר הצרכן צריכה להיות לא פחות טובה מהחוויה אותה היה עובר בחנות הפיזית.

זה כולל, הצגת המוצר בצורה משכנעת, מענה לשאלות ותשובות, יכולת התמצאות טובה בחנות האינטרנטית, תהליך רכישה פשוט ועוד.

כל פרט שעד היום ידענו שהנציג בחנות ידע לתת לו תשובה – באינטרנט נדרש לחשוב כיצד נותנים לו מענה.

בנוסף לחווית הרכישה של הלקוח, גם החווית של מנהל העסק והעובדים צריכה להיות מוצלחת. עבור העובדים צריך לייצר את התהליך הפשוט ביותר לטיפול בהזמנות באתר, בטיפול בבקשות של לקוחות ועוד. לשם כך, קיימות היום מערכות המפשטות את תהליכי המכירה האינטרנטיים ומחברות אותם עם העסק הפיזי – כגון סנכרון מלאי, הוצאת משלוחים אוטומטים ועוד. 

השאירו פרטים עכשיו ותהנו מתכנית שיווק דיגיטלית מותאמת אישית